Fredag!

Å jag är hemma och ska ta tag i damsugaren var planen.  Är så härligt att bara titta ut så fastnar lite i det! Har haft telefon möte med psykosmottagningen här på förmiddagen för att försöka lägga upp en plan och få strategier innan det går för långt när jag får dessa sömnlösa nätter som är mitt största problem i nuläget.  Tycker själv att jag kommit långt och sover ganska så bra nu men att lära sig av sina fallgropar och dra nytta av dem är ju A och O.

Förhoppningsvis kommer jag inte att falla en gång till pga sömnlöshet och det är ju bra så stegen går framåt istället för bakåt. Mitt bästa verktyg för att varva ned hjärnan är ju handarbete vilket blivit lite av sedan flytten så de är något jag bara måste göra för att låta även hjärnan återhämta sig från speed läge. 
Vi går mot ljusare tider och funderar på om jag ska sätta fröer i år?, självklart blir det popcorn strån i kruka men har ju fått flera olika sorter vallmofrön från kolonilotten vid bräntbergsbacken som jag tänkt sätta frö på i år. Uteplatsen är under uppbyggnad då de nyligen dränerat om här utanför men sommaren kommer och vet ju med mig att de kommer att klia i de gröna fingrarna och vill ha de fint omkring mig så även här hemma.  
Nu mycket snö men våren kommer och sommar mys ska de bli.🥰
Önskar er en bra dag! 💕



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenlarssons.blogg.se

Bloggar om allt mellan himmel och jord, nyss fyllda 50 år och med stolthet blivit farmor under år 2022. två härliga pojkar som nu är vuxna.

RSS 2.0