Att välja!

Med risk för att få påhopp av människor som känner sig träffade och vill kasta skit istället för att ta ett steg bakåt och glida iväg gör jag ett inlägg om kärleken som aldrig infann sig eller om misshandel psykiskt och fysiskt som aldrig tycks sluta eller om vänner som visade sig vara ovänner.  

Jag har gjort val I livet där jag avstår mycket men pga tidigare erfarenheter så känns det bara så rätt! 
Har svårt för människor som inte respekterar mina val och kommer än en gång att förtydliga att jag har valt att avstå män i mitt liv. Pga så många misshandels möten jag fått erfara så tackar jag nej tack.  

Att bli ihop parad med hytt och bytt för kärlekslekar där endast sexuella förbindelser byter om vartannat som cirkulerar i Umeå anser jag är fruktansvärt.  Bloggade för några år sedan angående min önskan att ge ungdomarna valet till att bli lycklig och göra sina egna val.  Men med erfarenhet såsom ord "får inte jag dig, kommer aldrig någon annan att få dig!" Jag valde ingen annan heller...
Jag väljer att gå vidare i livet och glädjs åt mina två pojkar som är vuxna och finnas för dem i den mån de själva vill och skaffade hund. 
Jag tycker själv att jag har allt i livet som jag kan önska mig just nu och med arbete även kunna vara självförsörjande och inte hållas pga ekonomi. 
Göra mina investeringar, inte behöva fråga om varje sak utan tillåts att tro på mig själv och kämpa vilket jag gör med glädje! 
Att somliga har svårigheter med att släppa taget och se nya möjligheter för en positivare framtid ska inte stoppa mig utan sporrar mera än vad de tror.  Med åren har jag fått lära mig att ändra taktik just för att komma vidare och leva livet som jag vill och även önskar de mina. 
Inte ofta jag släpper garden som i detta inlägg men känner att det är nog dags att försöka nå fram en sista gång och få kanske någon eller många att inse och förstå att jag trivs med livet som det är om än ensam men väljer hellre det än ett till misshandelsliv där fler år ska gå om intet. 
Blickar framåt och tar månad för månad som blir till år. Men med känsla av att få rätten till att bestämma över mitt egna liv. Jag är inte som mina syskon jag är JAG! 
Något att tänka på så här inpå natt sudd timman, Godnatt 💕



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenlarssons.blogg.se

Bloggar om allt mellan himmel och jord, nyss fyllda 50 år och med stolthet blivit farmor under år 2022. två härliga pojkar som nu är vuxna.

RSS 2.0