Vilken härlig dag!

Ledig dag å suttit på uteplatsen min och njutit tillsammans med Dino.  Han älskar solsken liksom jag så tror vi hamnat i paradis läge här på Haga.  
Denna lediga dag har jag varit mycket aktiv här hemma med städ och tvätt samt satt upp lite grejer på väggarna.  Med tiden trivs jag mer och mer och känner att vi växer samman i hemmet. 
Känner mig nöjd med livet och miljön omkring mig och det blir bättre och bättre.  
Potentialen i boendet blir större för var sak som kommer på plats och inrednings lusten väcks till liv. Skapandet har ju inte riktigt kommit tillbaka på riktigt med idé torka är de ju inte så snart är det dax att komma igång! 
Idag har jag även haft ett trevligt samtal med en tilltänkt hundvakt till Dino när det blir för långa timmar ensam här hemma.  Så jag varit gruvsam men beslutet är taget och ska träffas nästa vecka och hoppas verkligen Dino och jag klickar med den person som också kommer att vara en del av dinos liv framöver. Kommer ihåg känslan när man lämnade barnen på dagis när de var små och kan säga att detta är lika gruvsamt. 
Denna lilla kille är ju mitt lilla barn så här på äldre dar och ska följa mig i ca 18 år om jag har tur så mycket viktigt för mig att de klickar i personkemin.  
Sitter nu I soffan med nyligen gjord hårinpackning och njuter innan sänggåendet,  blir en sista sväng ned till tvättstugan och längtar till egen tvättmaskin får förgylla vårt badrum. 
Imorgon blir det kvällspass och jobbar hela helgen men tycker det går bra och trivs med mitt jobbval så ingen ångest över det. 
Något som jag däremot längtar efter är att kunna sola solarium som jag gjort under många år då jag jobbade som solarievärdinna här i stan.  Efter min olycka 2014 har det varit svårigheter med att sola solarium och senaste gången var för något år sedan nu men längtar tills kropp och knopp kommer tillbaka för den gyllene färgen gör en friskare på något vis. Observera! inte collagenrör utan de riktiga med d-vitamin som ger en brun nyans, collagenrör pirrar så mycket i huden vilket är en trigger för mitt nervsystem. Inte bra!
Funderar på att besöka Legendary gym där finns det även solarium så kanske vågar utmana kroppen utan att få besvär efter besöket. 
Än så länge får jag hålla mig tilltåls med utomhus solen och lite brun utan sol kräm. 
Nattis kramar från mig!💕




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenlarssons.blogg.se

Bloggar om allt mellan himmel och jord, nyss fyllda 50 år och med stolthet blivit farmor under år 2022. två härliga pojkar som nu är vuxna.

RSS 2.0