Ledig dag!

Dagen har varit mycket aktiv trots en ledig dag men har istället fått några måsten gjorda så viss lättnad. 

Jag och min pappa har varit på besök hos min mamma för att rensa bland hennes saker och det blev en tur till gimonäs för att kasta både bord och soffa. Kommer på mig varje gång hur svårt jag har för att bara slänga min mammas saker. Hon är ju inte en sak men då mi  mamma har långt gående alzheimers så betyder för mig varje liten grej att det kommer ju från min mamma och får en helt annan betydelse. 
Sparade på alla kort och tänkte sortera ut dem så mina syskon får en del men sedan blir det album om nu de på vård och omsorgsboendet där min mamma bor får tid över för att prata lite granna om karin och hennes tidigare jobb som dagbarnvårdare och en del av hennes liv. 
Gamla foton kan ju väcka många minnen på både gott och ont men man får väl inse att livet är inte bara av godo så får väl hoppas de flesta korten kommer att väcka trevliga minnen för en stund. 
Hann med en rask promenad till stan för att göra några bankärenden och en snabb visit till niklas som tyvärr är sjukskriven idagsläget.  Själv har jag just fått schemalagd tid på 75% så känner mig verkligen glad och en ljusframtid då även den delen börjar rulla på om än jag inte kommer upp i 100% på arbetsmarknaden så är jag nöjd med 80% och kommer nog dit tillslut men börjar sakta men säkert så de blir hållbart för oss alla.
Önskar er en trevlig kväll 💕 
En bild från i december månad på jag och min mamma ❤️



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenlarssons.blogg.se

Bloggar om allt mellan himmel och jord, nyss fyllda 50 år och med stolthet blivit farmor under år 2022. två härliga pojkar som nu är vuxna.

RSS 2.0