Är man inkapslad?

Som blivande undersköterska och intresserad av vetenskapliga studier fick jag en Google tid och kom in på kamera I kroppen.  Själv har jag aldrig svalt något liknande men tycker det är intressant hur vår teknologi går framåt i utvecklingen.  
Om det görs i syftets ändamål för att på ett enkelt och smidigt sätt undersöka patienter men som alltid när det gäller mig får jag funderingar om dessa teknologiska verktyg kommer i orättahänder. Vad händer då? Och vilka syften kan denna kamera utgöra då? Lite skrämmande att 2023 vakna upp och inse att kroppen kan brukas på helt andra grunder än vad den är till för.  Använder man en sådan kamera för att se över skottets bana i kropp, huvud, och övriga delar av kroppen eller rent av följa olika tilltäppta vener allt är ju beroende på kamerans storlek i och för sig! 

Tror att I orätta händer kan de få oanade konsekvenser.  
Lite tänkvärt så här inpå natt sudd timmarna
Godnatt 💕



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenlarssons.blogg.se

Bloggar om allt mellan himmel och jord, nyss fyllda 50 år och med stolthet blivit farmor under år 2022. två härliga pojkar som nu är vuxna.

RSS 2.0