Fattiglapp!

Ja, när är man en fattiglapp och hur ska man tolka ordet? Man kan ju vara fattiglapp i många olika avseenden men oftast tolkar man det i hur mycket pengar man lyckas ha på kontot. 


Än i dag får jag höra hur fattig man är men själv är jag överlycklig över jobb att kunna vara självförsörjande utan något som helst bidrag. Jag ser tillbaka med tillförsikt med ca 20 år av misshandel och då först av psykisk karaktär och  ser en kvinna som vuxit sig ur ett misshandelsliv där jag vågar stå för mina åsikter och egna tyckande i alla lägen.  Jag behöver inte fråga för att kunna förändra jag behöver inte fråga för att planera jag behöver inte fråga om lov utan är självstyrande kvinna med mängder av erfarenheter.  Jag är stolt över mig själv! Jag har ett yrke som jag trivs med jag har barn som jag älskar upp över öronen jag har ett barnbarn som jag håller varmt om hjärtat om än det är på andra sidan jordklotet så tänker jag på min lilla carine varje dag. Jag har en alldeles underbar hund liten som jag önskat han är mitt lilla barn så här på äldre dar med 50 år i bagaget.  
Livet är ingen lek men man gör så gott man kan i alla lägen och  frågar ni mig som fått gå på försörjningsstöd under många år pga utförsäkring av fkassa så tycker jag att det är en enorm förändring ekonomiskt. 
Rik på en lön blir man nog aldrig men lönen ger mig frihet vilket är som mest betydelse fullt.
Bortskämd är jag ju inte utan gläds med mina framsteg och  berömmer hellre än dömmer om än det är svårt får man lära sig att varje steg i rätt riktning är en vinst i sig! 
Blir alltid något steg bakåt oavsett vad man än tar sig för men man kan se det som en tid för reflektion och en lära om sig själv och kunskap inför kommande reaktioner och ageranden. 
Om man frågar mig så är jag rik om än inte på kontot men med livserfarenheter och det kommer man väldigt långt på! 
En tanke så här på måndags kvällen efter en tung dag med enorm yrsel pga tryck i vänstra örat så ett steg bakåt men siktar framåt imorgon igen! 
Ha en trevlig kväll 💕




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenlarssons.blogg.se

Bloggar om allt mellan himmel och jord, nyss fyllda 50 år och med stolthet blivit farmor under år 2022. två härliga pojkar som nu är vuxna.

RSS 2.0