I watch you burn!

Nu har då jag hört de orden klinga i ca 3 år och visst! Kroppen brinner stundvis som om jag skulle ligga i en kvartslampa eller som stenarna i en bastu. 
Illa sargad efter Iwatch you burn, pruttmobiler och Uganda matcher så gör jag mitt egna val. Jag vågar tacka nej tack! Jag vågar sätta stopp men framförallt vågar jag gå min egna väg och lämna Iwatch you burn folket för en bättre och stillsammare tillvaro. 
Har lärt mig att vänner inte växer på träd och de tar tid att lära känna nya människor där både tillit och ärlighet är a och o. 
Då jag inte tillhör gruppen alpha folk och inte vill tillhöra så valde jag redan för flera år sedan att gå min egna väg! Ett val jag är stolt över och på vägen fick jag lära mig ordet solitär. Solitär är ungefär som en ensamvarg, någon som klarar sig självt och har inga svårigheter med ensamhet.  Att vara ensam är ju något man väljer själv och istället för ensamhet valde jag att bli hundägare.  Att vara hundägare är något jag absolut inte ångrar utan njuter av all min lediga tid här hemma med min nya vän då allting bygger på förståelse,  trygghet och vara lugn i lärandet att lära känna varandra. 
Jag är faktiskt nöjd över mitt liv i nuläget om än jag längtar efter mitt barnbarn i Kongo väldigt mycket.  När mamma percide åkte tillbaka var det som om en del av mig bara försvann och Dino får fylla ett stort tomt hål i mig känslomässigt.  
Men jag är tillfreds med situationen och ikväll slog det mig att farmor måste ju kunna kommunicera med carine då hon nu blir 1 och ett halvt år så in på playbutik och ladda ned appen "lär dig franska " och början till ett nytt språk är satt i agendan. 
De sägs ju att det är aldrig försent att lära sig nya saker så Here I Come. 
Nattinatt 💕





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenlarssons.blogg.se

Bloggar om allt mellan himmel och jord, nyss fyllda 50 år och med stolthet blivit farmor under år 2022. två härliga pojkar som nu är vuxna.

RSS 2.0