Lördag och vilken sådan!


Började på morgonen mycket tidigare än jag kunnat ana och fortsatt städa och röja innan jag åkte ut mot strömpilen för att shoppa loss till min mamma ❤️ En lång kappa som värmer henne gott I vinter och lite annat smått till kroppen men vid kassan såg jag ju mössa med pälsboll och kunde inte låta bli. 2st för 100kr och då mamma oftast vill ha samma lika som jag tänkte jag att nu ska jag skoja till det och får väl se vad hon sa när vi båda har svart vinterkappa och likadan mössa. 

Glad blev hon och vi båda promenerade ned mot stan från Haga.  Gjorde vårt ärende och sedan tillbaka till hennes hem och chockad blev jag när min storrökare till mamma slutat röka. 
Hon kommer inte ihåg mig och har svårigheter med att placera namn till personer så mycket att hänt de senaste två veckorna.  
Demenssjukdomen har tagit hårt på henne så känns tryggt att jag och oliver flyttar ned till Haga så vi kommer närmare mormor och niklas och lite av att samla ihop familjen känsla.  
Blev en alldeles för lång promenad och tar absolut med mig rullstolen nästa gång då även balansen har försämrats. Efter vi fikat julmust lussekatter och tomteskum och hängt upp julstjärnan i fönstret var de dags för mig att återvända hemåt.  
Min mamma var glad och tacksam över dagen men börjar bli mer omedveten om allting omkring henne och trivs i sin egna värld ❤️
Trött och sliten ligger jag nu i soffan men nöjd över dagen som helhet. 
Önskar er alla en super kväll så här inför 1 advent 💕



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenlarssons.blogg.se

Bloggar om allt mellan himmel och jord, nyss fyllda 50 år och med stolthet blivit farmor under år 2022. två härliga pojkar som nu är vuxna.

RSS 2.0