Underbar lördag!

Lördagen bjöd på en liten prinsessa hos farmor för några timmar. Första gången jag fått vara farmor så här nära och det var underbart. Hedda är världens finaste tjej och medans hennes mamma var på egen tid fick jag och Oliver besök. Hedda är ju Niklas andra dotter och självklart kom han förbi och allt eftersom Hedda växer kommer hon att vara varannan helg hos Niklas så jag kommer att passa på för det är verkligen livets efterrätt eller kryddan som alla bara väntar på när de egna vuxit upp. 
Skulle vilja säga att hon är en lill Larsson men samtidigt en mammas flicka till många drag.  Är så glad att efter två års längtan och väntan få vara farmor 🥰 att få ta del av en ny människas liv så här från början. Det är något positivt i allas ögon. Till en början fick jag dåligt samvete över carine som finns i Kongo vilket är Niklas första dotter. Idag har jag lite lättare att distansera mig och hur mycket jag än längtar efter dem så är det carines mamma som gjorde ett val. Ett val jag inte kan råda över utan får älska och längta på avstånd tills carines mamma själv vill ta steget tillbaka till Sverige. 
Man kan aldrig tvinga någon men då jag och carines mamma inte längre har någon kontakt då Percide själv har valt det så kan jag inte göra så mycket mera. Passar på att småprata med Carine på telefon när Niklas är hemma men det är allt för sällan utifrån att Carine hunnit fylla två år och växer så det knakar. Det är svårt att skapa en relation via telefonen men vi får försöka så gott det går när tillfälle ges och jag vet att någon gång kommer carine att plinga på min dörr här hemma i Sverige. 
Det är en sorg och en saknad men inget jag kan bestämma över eller påverka om än jag vill. 
Försöker verkligen plocka fram de goda i vardagen och glädjs över de som finns mig nära.❤️
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenlarssons.blogg.se

Bloggar om allt mellan himmel och jord, nyss fyllda 50 år och med stolthet blivit farmor under år 2022. två härliga pojkar som nu är vuxna.

RSS 2.0