Nu får ni offra er själva!

 
Nu har jag fått nog, offra och offras för pengarna. Jag vill då inte vara eran uppblåsbara bimbo där pengar ska hanteras likt ett bankfack. Har ni fått pengar av någon anledning stå för det då! Redovisa kan ju inte vara så svårt, eller hur? Pengar regnar inte från himlen och de förökar sig inte hur som helst men att människor är så lätt lurade och kan gå hur långt som helst och med enkelhet offra en annan person det kommer jag aldrig att förstå. 
Livet är ju de absolut viktigaste vi har och ska vårda ömt. Jag är ingen kassako, jag är en mamma och farmor i första hand och jag vet med mig att kämpa för att komma någon vart i livet. 
Från att nästan dö eller så förstörd i en hjärna kollaps 2014 har jag kämpat och utmanat mig själv varenda dag sedan dess. Utbildat mig och de jag aldrig trodde då var att jag skulle komma tillbaka till arbetslivet med fast anställning. De var många i omgivningen bland byråkrat personer som rådde mig att ansöka om sjukpensionering men någonstans fanns det liv i hjärnan om än jag var halv då de på smärtkliniken förklarade ena hjärnhalvan som bränd, utmattad och visst livet blev sig aldrig mera likt. 
Men tacksam över livet och inte skänker jag bort det. 
 
Lugn och harmoni 💕



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenlarssons.blogg.se

Bloggar om allt mellan himmel och jord, nyss fyllda 50 år och med stolthet blivit farmor under år 2022. två härliga pojkar som nu är vuxna.

RSS 2.0