Semester-23

Å som jag njuter så här första morgonen! 🥰
Jag är stolt lycklig och tacksam över min knopp och kropp som tagit mig så långt i livet.❤️
2014 var året då allting kunde ha slutat totalt,  året då bara smärtor och massvis med frågor fanns om varför just jag? Besöken avlöste varandra på diverse mottagningar efter ett första abrupt besök hos akutmottagningen den 15/1-2014. 
Jag minns det som igår, hjärnan och kroppen orkade inte mera den föll och de rejält. Högra sidan av hjärnan blev sig aldrig mera likt och läsning som gett mig kunskap som hela tiden har varit viktig för mig då den gett förståelse har stärkt mig väldigt mycket.  Små steg i rätt riktning med utmaningar har tagit mig långt och fortsätter att utmana mig själv men ser tillbaka med tillförsikt och de som då var sorg är idag enorm glädje! 

Tänk att jag och min hjärna som inte kunde hålla en koncentration av att se på tv eller läsa för allting bara tröttade ut mig eller gjorde mig snurrig har så här 9 år efteråt lyckats studera, jobba hålla koncentration mez att föra samtal, lyssna på musik, böcker om än med medicinsk hjälp med att få en mera avslappnad hjärna och sömntabletter så har jag åstadkommit en anställning som är fast och semester betald vilket gör mig än mera stolt.
Jag lyssnar mer på kroppens signaler och vårdar den som en kär vän och den och mitt jag kommer att hålla många år till. 
Att vara självförsörjande var målet och nu står jag på egna ben och är så tacksam.  100% på arbetsmarknaden blir det nog inte men 75% och ska prova på 80% då det fungerade förra sommaren räcker å inser mina begränsningar men fy fan vad jag kommit långt I livet. 
Så mer än stolt har jag mina riktiga semester veckor på dryga 10 år. ❤️
Ha en super bra dag! 💕




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenlarssons.blogg.se

Bloggar om allt mellan himmel och jord, nyss fyllda 50 år och med stolthet blivit farmor under år 2022. två härliga pojkar som nu är vuxna.

RSS 2.0