Hade räknat med!

Som jag sett framemot en vardag i det normala men vaknade på förmiddagen med klumpen av kräka i halsen som sved så nånting.  
Sitter bra nog länge vid köksbordet och dricker, hostar lite lätt och tomsväljer i hopp om att kräkklumpen ska åka nå dera håll för inte tänker då jag gå och bära denna.

Likblek och tittar ut genom köksfönstret och kommer ihåg vad jag sa till mig själv Igår kväll.  
" blir det solsken ska jag sätta mig utomhus och bara andas in FRISK luft." 
Energin är noll men hunden ska ju ut och vill bara ha frisk luft då jag absolut kommer att känna mig friskare. 
Promenader finns ingen energi till mera än runt gården men måste ut i friska luften.  Finns faktiskt bara en stank jag har svårt för å det är magsjuka lukten. Får liksom panik i hela jag! 
Är man hemma får man vara lite tjafsig och inser att helen Larsson har två olika sätt att vara beroende på om det är vårdbiträdet helen eller bara kvinnan helen Larsson.  Med yrkesrollen kommer det som osynliga väggar som bygger en fasad medans på hemmaplan är fasaden i viloläge.  Lite lustigt men man klarar det ofattbara om man inga val har. 

Görig i magen men nu väntar frisk luft 💕



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenlarssons.blogg.se

Bloggar om allt mellan himmel och jord, nyss fyllda 50 år och med stolthet blivit farmor under år 2022. två härliga pojkar som nu är vuxna.

RSS 2.0