Barnvakt!

Igår eftermiddag till lördag förmiddag så fick jag äran till att vara barnvakt.  Har varit ett trevligt besök och mycket frågor med samtals ämnen som lego, bakugun och monster för att avsluta går kvällen med filmen nicke nyfiken 😊

Får inte dåligt samvete gentemot mitt egna barnbarn carine då hennes mamma valde att lämna Sverige framför kongo men längtar så efter henne att jag ibland tycks höra en flicka som håller handen mot sin mamma och säger grand-mere. Längtar verkligen efter resan till kongo så jag får hålla om henne och bara kramas. Jag vill verkligen vara farmor av hela mitt hjärta. 

De säger att livets krydda är barnbarnen och längtar att få umgås.  Pluggandet i franska går sakta men framåt och ska försöka att inte få tunghäfta nästa samtal som jag får utan utmana mig själv i de nya språket. Tack å lov är hon bara ett och ett halvt år så om jag tar orden i hennes tackt blir jag ett proffs tills och vuxit upp och kanske vill tillbringa lite tid i Sverige då hon automatiskt har svenskt medborgarskap tack vare sin pappa min äldsta son.
Kvällen tillbringar jag med Dino och lördagsmys i soffan.  Tar det lugnt då jag börjat få konstiga känningar i underlivet , det dom guppar på och går runt vilket jag inte upplevt förr om åren.  

Ledig helg och bara är. 💕



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenlarssons.blogg.se

Bloggar om allt mellan himmel och jord, nyss fyllda 50 år och med stolthet blivit farmor under år 2022. två härliga pojkar som nu är vuxna.

RSS 2.0